Seconda edizione di SUNS il Festival della canzone in lingua minoritaria che si svolgerà in piazza San Giacomo a Udine, sabato 28 agosto 2010 alle ore 21.00, all’interno del programma di Udinestate (in caso di pioggia l’appuntamento è al Teatro Palamostre, sempre a Udine.).
La manifestazione, organizzata in collaborazione con la Provincia di Udine, il Comune di Udine, la cooperativa Il Campo e Radio Onde Furlane, fa parte del circuito musicale che ruota attorno al Liet International, il festival europeo di riferimento per quanto riguarda la musica in lingua di minoranza.
I partecipanti dell’edizione 2010 saranno 9 in rappresentanza di 8 minoranze diverse, ma anche di generi musicali diversi, a dimostrazione di quanto sia vitale la produzione artistica nelle lingue meno diffuse. I finalisti selezionati sono:
– Bališ (rock in sloveno dalla Carinzia)
– Bentesoi electro-dub dalla Sardegna)
– Ganes (trio femminile soul-pop ladino)
– Lou Seriol (folk-punk in occitano)
– R.Esistence in Dub (Reggae-Dub dal Friuli)
– Pantan (Rock in friulano)
– Pascal Gamboni (cantautore dal cantone dei Grigioni)
– Shardana (Metal in sardo) che suoneranno per la prima volta fuori dall’isola
– Stephane Casalta (Canzone d’autore dalla Corsica)
I gruppi saliranno sul palco sabato 28 agosto 2010, a partire dalle ore 21.00, nella centralissima Piazza San Giacomo a Udine, ma già dalla sera precedente è previste un’esibizioni dal vivo presso il cinema Visionario in via Asquini a Udine.
I due vincitori della serata, scelti uno dalla giuria internazionale e l’altro dal pubblico (sia da quello presente in piazza, sia da quello che guarderà SUNS in streaming dal sito www.ondefurlane.eu, o che lo ascolterà sulle frequenze di Radio Onde Furlane, parteciperanno alla finale del Liet International che si terrà a Lorient in Bretagna nel prossimo mese di Novembre.
Special guest di SUNS 2010 sarà il pianista friulano Glauco Venier che si esibirà in un concerto in solo. Venier arriverà sul palco di SUNS direttamente da Parigi, dove si esibirà all’Olympia, lo storico teatro del 9° arrondisement fondato nel 1888, a tutt’oggi la più antica music hall parigina ancora in attività. La sua presenza pertanto, è davvero un regalo prezioso che contribuisce ad arricchire il Festival ancor di più.
—————
SUNS il Festival de cjançon in lenghe di minorance che si davuelzarà sabide ai 28 di Avost dal 2010 aes 21.00, in place S. Jacum a Udin, dentri dal program di Udinestate (se al plûf l’apontament al è al Teatri Palamostre, simpri a Udin).
La manifestazion, organizade in colaborazion cu la Provincie di Udin, Comun di Udin, la cooperative Il Campo e Radio Onde Furlane, e fâs part dal circuit musicâl che al zire ator dal Liet International, il festival european di riferiment par chel che al inten la musiche in in lenghe di minorance.
I partecipants de edizion 2010 a saran 9 in rapresentance di 8 minorancis diviersis, ma ancje di gjenars musicâi difarents, a dimostrazion di trop vivarose che e je la produzion artistiche tes lenghis mancul pandudis. I finaliscj selezionâts a son:
– Bališ (rock par sloven de Carinzie)
– Bentesoi electro-dub de Sardegne)
– Ganes (tercet feminin soul-pop ladin)
– Lou Seriol (folk-punk par ocitan)
– R.Esistence in Dub (Reggae-Dub dal Friûl)
– Pantan (Rock par furlan)
– Pascal Gamboni (cjantautôr dal cjanton dai Grisons)
– Shardana (Metal par sart) che a sunaran pe prime volte fûr de isule
– Stephane Casalta (Cjançon di autôr de Corsiche)
I grups a laran sul palc sabide ai 28 di Avost dal 2010, tacant des 21.00, in Place S. Jacum tal cûr di Udin, ma za de sere prin a je in program une esibizion dal vîf li dal cine Visionario in vie Asquini a Udin.
I doi vincidôrs de serade, sielts un de jurie internazionâl e chel altri dal public (sedi di chel presint in place, sedi di chel che al cjalarà SUNS sul in streaming dal sît www.ondefurlane.eu, o che lu scoltarà su lis frecuencis di Radio Onde Furlane), a parteciparan ae finâl dal Liet International che si davuelzarà a Lorient in Bretagne tal mês di Novembar dal 2010.
Special guest di SUNS 2010 al sarà il pianist furlan Glauco Venier, che al sunarà intun conciert in solo. Venier al rivarà sul palc di SUNS diretementri di Parîs, dulà che al sunarà al Olympia, il storic teatri dal 9° arrondisement fondât tal 1888, ancjemò vuê la plui antighe music hall parigjine in ativitât. La sô presince, ven a stâi, e je pardabon un regâl preseôs che al contribuìs a insiorâ il Festival ancjemò di plui.